עורכי הדין עמיחי ויינברגר, עדי סדינסקי-לוי וינור ברטנטל 

שלושה חודשים לאחר תום הבחירות פרסמו שופטי העליון את נימוקיהם במסגרת פסק הדין שהסעיר את מערכת הבחירות המקומיות בחיפה וקבעו תקדים בעניין האפשרות לתקן ליקויים ברשימת מועמדים. במהלך מערכת הבחירות המקומיות בחיפה נפל דבר כאשר מנהל הבחירות החליט על פסילתה של עינת קליש-רותם ורשימת "חיים בחיפה". קליש נפסלה מאחר ומועמדותה הוגשה על ידי מפלגת העבודה, אשר הגישה במקביל רשימה אחרת למועצת העיר.

עתירתה של קליש לביהמ"ש המחוזי נדחתה, ובעקבות כך עתרה קליש לבג"צ, ויחד עימה עתרו רשימות שונות וכן תושבים בעיר, אשר יוצגו על ידי משרד ויינברגר ברטנטל ושות'.

במסגרת הדיון נדרש בית המשפט לשתי סוגיות:

הראשונה, האם מפלגה יכולה להגיש שתי רשימות מועמדים;

השנייה, ככל ומפלגה אינה רשאית להגיש שתי רשימות, האם הכשל שנפל בהגשת רשימתה של קליש ניתן לתיקון או שאינו ניתן לתיקון.

ביחס לשאלה הראשונה, קבע בית המשפט שמפלגה רשאית להגיש רשימת מועמדים אחת בלבד. ביחס לסוגיה השנייה, קבעו השופטים בפסק דינם תקדים אשר שינה את הפסיקה הקיימת וקבעו כי הליקוי באופן הגשת הרשימה (עקב חתימת נציג מפלגת העבודה הן על מועמדותה של קליש ורשימה והן על מועמדות רשימה נוספת), הינו ליקוי אשר ניתן לתקנו.

בהחלטתם ציינו השופטים שישנם שלושה סוגי כשלים בהגשת רשימת מועמדים:

(1) כשל אשר מונע את הגשת הרשימה מלכתחילה;

(2) ליקוי שניתן לתקן;

(3) ליקוי אשר מביא לפסילת הרשימה.

השופטים קבעו כי מכיוון שהכשל ברשימה אינו קבוע בסעיף 35(ג) ו(ט), אין המדובר בכשל המונע את הגשת הרשימה מלכתחילה. משכך הרי שמדובר בליקוי. ביחס לסוג הליקוי, קבע בית המשפט כי הליקוי שנפל בהגשת רשימת קליש אינו ליקוי פוסל בהתאם להוראות החוק, ועל כן ניתן לתקנו. כמו כן, ביחס לנסיבות המקרה קבעו השופטים כי זהו מקרה חריג ביותר אשר מצדיק את התערבות בג"צ ועל כן קבעו כי על מנהל הבחירות לאפשר לקליש לתקן את הליקוי ברשימתה ולהגישה מחדש.

 בג"צ 7396/18 מפלגת העבודה הישראלית נ' מר עופר שפר מנהל הבחירות בעיר חיפה