עו"ד רויטל אפלבוים מנהלת מחלקת תכנון ובניה.

העוררת, חברת תדהר, יזמה תכנית מפורטת אשר לאורך תקופה ארכה קודמה בסיוע הוועדה המקומית, שגם המליצה על הפקדתה לוועדה המחוזית. בטרם נדונה התכנית בפני הוועדה המחוזית, אושר תכנית כוללנית לעיר, וסמכות הדיון בתכנית הועברה לוועדה המקומית. זו האחרונה החליטה, באמצעות ועדת המשנה שלה, על הפקדת התכנית להתנגדויות. אלא שאז, על פי בקשת חבר וועדה, הובאה התכנית לדיון במליאת הוועדה, שהחליטה ברוב דחוק על ביטול הפקדתה, החלטה שהינה למעשה ביטולה המוחלט של התכנית.

ועדת הערר לתכנון ובניה מרכז הורתה על ביטול החלטת הוועדה המקומית תוך שהעבירה ביקורת נוקבת על התנהלות הוועדה המקומית. נקבע כי החלטת ועדת המשנה להפקיד את התוכנית נטועה היטב בהמלצות הצוות המקצועי של הוועדה המקומית, עולה בקנה אחד עם הסכם העקרונות שנחתם בין העירייה לבין העוררת לשם הסדרת נושא המטלות הציבוריות, והעירייה אף הצטרפה כמגישת התוכנית המפורטת. ההחלטה להפקיד את התכנית תואמת גם את ההמלצה שניתנה בשעתו לוועדה המחוזית.

למעשה, כך נקבע, החלטת הוועדה המקומית לסטות מהמלצות הצוות המקצועי ומהחלטתה הקודמת של הוועדה המקומית, ולבטל את החלטת ועדת המשנה לא נומקה כלל. ההחלטה התקבלה תוך חריגה מסדרי הדין החלים בעת קיום דיון חוזר בהחלטת ועדת המשנה, תוך פגיעה בזכות הטיעון של העוררת, ולא נתמכה בשינוי נסיבות או באינטרס ציבורי שיצדיק סטייה מהחלטה קודמת של הוועדה המקומית.

לפיכך, כאמור, ביטלה ועדת הערר את ההחלטה והורתה על המשך הליכי התכנון.

ערר (מרכז) 1029-07-23 תדהר בני ברית בע"מ נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הוד השרון